8. 7. 2013

Lean Canvas vám otevře oči

Vraťme se na úplný začátek. Máte vymyšlenou inovaci, ale zároveň jste v té fázi, kdy domněnky převažují nad fakty. Domníváte se, že váš nápad se bude líbit zákazníkům a budou za něj ochotni zaplatit. Jste přesvědčeni, že znáte konkurenční výhodu svého nápadu, že víte, které prodejní kanály užívat, že cena je jasná.

Jak ale přeměnit domněnky na fakta a získat přehled o vaší službě či produktu, aniž byste sepsali 70 stránek byznys plánu? Použijte lean canvas.

Lean canvas je nástroj, který vám pomůže podrobně zmapovat všechny aspekty vašeho nápadu. Jeho síla spočívá v tom, že aspekty, kterých je v modelu Alexandra Osterwaldera devět, ukáže v jednom obrazci. A tak nabízí pohled z výšky na vaši novou službu, produkt, podnikání.

Návod, jak lean canvas vyplňovat, přímo od autora najdete zde.

Tip: Ať už se na vyplňování vrhnete sami anebo s kolegy, pamatujte na staré české víc hlav, víc ví. A určitě nezapomeňte lean canvas probrat s vašimi potenciálními zákazníky. Budete překvapeni, jak moc mohou zákazníci změnit váš úhel pohledu.

Zdroj: alexosterwalder.com