Praha / Varšava, 8. 11. 2017

Inovační agentura Direct People vstoupila na polský trh. A chystá se i na další trhy ve střední a východní Evropě

První česká inovační agentura Direct People expanduje. Před dvěma měsíci vstoupila na polský trh a na další dva se chystá. Na novém působišti přitom pomáhá svým klientům jak s rozjezdem jinde etablovaných projektů, tak i se zcela novými koncepty. Vedle toho se soustředí i na čistě lokální zakázky.

Pobočka Direct People v polské Varšavě byla otevřena v září a její řízení má na starosti Piotr Nejman, zkušený konzultant pro oblast inovací. Agentura v tuto chvíli pracuje na čtyřech projektech a další jsou v jednání. „Realizujeme projekty mimo jiné pro společnost Dr. Max a velký zájem o pomoc se spuštěním aktivit na polském trhu je i mezi dalšími klienty. Očekáváme proto, že pobočka, která má v tuto chvíli šest lidí, rychle poroste,“ uvedl Michal Kalousek, partner Direct People, který má expanzi v Polsku na starosti.

Polský trh je 6x větší než ten český a od roku 1992 jeho HDP nepřetržitě roste. Dokonce i v krizi po roce 2008 Polsko jako jediný trh střední Evropy rostlo. „Nejenže je Polsko ekonomicky velmi stabilní zemí, ale i potřeby lidí jsou velmi podobné jako ty naše a kulturně a historicky nás s Polskem spojují také jisté podobnosti. Proto jsme vybrali polský trh pro start naší zahraniční expanze,“ doplnil Kalousek.

Jestli něco nesmí mít hranice, tak to jsou inovace – takže rozšíření záběru do Polska, jednoho z klíčových evropských trhů, dává perfektní smysl,“ uvedla ke spolupráci s Direct People Agáta Meštellérová, investiční manažerka Penty, která má na starosti projekt Dr. Max.

A Polsko není jedinou zemí, kam se Direct People chystají. „Intenzivně pracujeme také na vstupu na slovenský trh a do Rakouska a zároveň prověřujeme potenciál dalších zemí. Obecně přitom zkoumáme jak organickou, tak akviziční cestu,“ upřesnil Kalousek.

Vstup na další trhy a koupě 50% podílu v IT společnosti Viable One letos v květnu jsou růstové aktivity, které mají přispět k meziročnímu zdvojnásobení obratu v roce 2018.

Profil Piotra Nejmana

Manažer a konzultant s více než 10 lety zkušeností jak z korporace, tak i z vlastního byznysu. Svoji korporátní cestu zakončil jako Chief Marketing Officer v Toyota Financial Services v Polsku, a poté vybudoval největší polskou agenturu zaměřenou na HR marketing, která poskytovala služby společnostem jako mBank, Citi, Nutricia, Leroy, Shell a další. Poslední roky působil jako Business and Innovation Consultant například pro LMC, PwC Poland nebo Randstad Poland.