13. 6. 2013

Validation board

Možná to znáte: o tom, že máte skvělý nápad, jste přesvědčili už několikrát sami sebe, možná nejbližší kamarády a kolegy, kteří se s vámi na projektu podíleli. Ale to nestačí. Musíte ještě znát opravdové a upřímné odpovědi na dvě základní otázky: Bude moje služba skvělá pro dost lidí? A Bude mít platící zákazníky?

„LeanStartupMachinisti“, skupina nadšenců, která pořádá workshopy pro začínající podnikatele a inovátory, radí na svém webu: Přestaňte plýtvat časem a penězi. Vyplňte svůj první validation board a vyrazte do terénu.

Co že je ten validation board?

„Ultimátní nástroj, jehož pochopení není nijak složité a který je velmi velmi užitečný. Při dodržení všech principů vám pomůže přijít během několika hodin až dnů na to, čemu se má smysl věnovat a čemu ne. Jinými slovy: změní vám život,“ říká David Šiška, účastník prvního workshopu Lean Startup Machine konaného v Praze.

Jak to vypadá v praxi?

A jak to funguje?

Ve validation boardu nejdříve vyplníte hypotetickou cílovou skupinu a hypotetický problém. Následuje zvolení nejriskantnějšího předpokladu vašeho řešení, který v terénu budete ověřovat. A pak už je čas vyrazit.

Pěkný příklad toho, jak validation board funguje v praxi, si můžete přečíst v článku Lean Startup.

Tak přestaňte plýtvat časem a penězi a běžte mezi své zákazníky. Hodně štěstí!