7 důvodů, proč HCD opravdu funguje

11. 3. 2017
Reading time: 1 min.

Uvažujete o HCD, ale pořád nejste 100% přesvědčení, že chcete jít touto cestou? Tady se dozvíte, proč říci HCD rozhodně ANO.

Human centered design (HCD) je kreativní přístup k řešení problému. Stručně řečeno je to sada sofistikovaných přístupů a metod, díky kterým lze dobře zvládnout inovační procesy a minimalizovat potenciální neúspěch. A to díky tomu, že HCD dává slovo lidem a teprve na základě jejich přání a potřeb vzniká produkt či služba, tedy inovativní řešení. A navíc tato metoda jasně ukáže, jak velký obchodní potenciál řešení může mít.

Princip HCD je jednoduchý:

V první fázi je třeba poslouchat zákazníky, mluvit s nimi, aby bylo možné identifikovat jejich potřeby a motivace.

Ve druhé fázi vznikají nové myšlenky na základě toho, co řekli zákazníci. Do této fáze patří i prototypování – jednoduchý a levný způsob, jak ověřit zájem zákazníků.

Ve třetí fázi se testují prototypy. Vybírá se nejlepší řešení, ověřuje se jeho obchodní potenciál a připravuje se jeho implementace.

Dělat inovace s HCD se vyplatí.

Je to unikátní koncept. A tady je 7 důvodů, proč tomu je opravdu tak:

  1. HCD pomáhá firmám lépe rozumět zákazníkům. Díky HCD lze získat perspektivu zákazníka takříkajíc z první ruky.
  2. HCD ukazuje nové příležitosti. Objevuje skryté potřeby zákazníků a pomáhá je přeměnit do obchodních příležitostí.
  3. HCD mění data a analýzy na realizovatelné nápady. Díky strukturovanému procesu lze vygenerovat až 200 nápadů za 4 hodiny a následné prototypování má výsledky během několika týdnů.
  4. HCD vede lidi k dohodě a ochotě inovace implementovat. Je dokázáno, že častý kontakt se zákazníky zvyšuje motivaci týmu dotáhnout inovaci do konce.
  5. HCD poskytuje rychlý důkaz o tom, zda má nápad také obchodní potenciál. Prototypy jsou testovány v reálném životě, aby přinesly i reálné obchodní výsledky. Žádné umělé focus groups.
  6. HCD povzbuzuje lidi v týmu k tomu, aby přicházeli s nápady. Neúspěšné
    cesty jsou odhaleny rychle, a tedy i bez zbytečných nákladů.
  7. HCD zvládne téměř každý. Je jednoduché se HCD naučit a pracovat s ním.

To, že HCD opravdu funguje, si ověřilo mnoho firem. HCD využívá při hledání inovací Bank of America, Erste Bank, Allianz, SAP, Google, 3M, Apple a řada dalších.

Přidáte se i vy?

Petr Šídlo

Chief Commercial Officer and Partner

View profile