Česká spořitelna

Česká spořitelna chce zvýšit prodeje hypoték díky inovacím

Česká spořitelna chce zvýšit prodeje hypoték na pobočkách o 10 procent. Ve spolupráci s Direct People tak vznikl inovační projekt, který díky práci v terénu s klienty i poradci přinesl velmi zajímavé koncepty, které mají velký potenciál na úspěch. Ukázalo se, že největší bariérou jsou obavy spojené se závazkem splácet hypotéku a ne vždy dostatečně kvalitním poradenstvím.

Projekt probíhal od února do června 2014 a jeho cílem bylo najít způsoby, inovace a nové přístupy, jak navýšit celkovou produkci poboček o 10 %. Do projektu se zapojila desítka lidí z banky, včetně hypotečních specialistů, segmentových a produktových manažerů a zástupců výzkumu, a 3 konzultanti z Direct People. Během 5 měsíců proběhlo více než 40 empatických rozhovorů s klienty i neklienty v různých životních situacích, skupinové diskuse v Praze a Brně s nejlepšími prodejci hypoték, řada mystery shoppingů, workshopů. Účastníci projektu se bavili s lidmi v Jičíně, Nymburce, Kolíně, Liberci. A výsledkem bylo 350 nápadů, z nichž do detailu bylo rozpracováno 5 větších konceptů a 3 z nich byly prototypovány.