Práce za rohem

Příběh aplikace, která dobyla trh práce

Direct People - Práce za rohem

"Spolupráce s Direct People je hlavní příčinou toho, že se nám podařilo na trh prorazit s novou službou."

Lidí je dnes málo a práce hodně. Jak přimět spokojené zaměstnance, aby začali přemýšlet o práci jinde? Navíc za stejný či dokonce nižší plat? Tuto výzvu jsme vyřešili ve spolupráci s LMC, provozovatelem dvou největších pracovních portálů v ČR – Práce.cz a Jobs.cz.

Podařilo se nám to díky zcela novému úhlu pohledu na uživatele a jejich potřeby. Jen tak mohl vzniknout nový typ služby, která se na trhu rychle etablovala a dál rychle roste. Ve svém telefonu ji po roce a půl fungování má půl milionu lidí, kteří mohou vybírat z více než 40 tisíc nabídek zaměstnání a přímo z telefonu na ně reagovat.

A tady je celý příběh…

Klíčem k úspěchu je najít silnou neuspokojenou potřebu

Naše řešení nevznikají od stolu. Proto jsme se zeptali skutečných lidí, uchazečů i spokojených zaměstnanců. A zjistili jsme, že je často pálí otázka dojíždění do zaměstnání. Lidé se svěřili, že jsou v práci spokojení, ale štve je, kolik času jim krade každodenní jízda do práce. Dle statistik až 1,2 milionu zaměstnanců tráví na cestě za prací celou hodinu denně. Za rok tak ztratí cca 250 hodin, které by mohli strávit příjemněji – déle si přispat nebo se třeba věnovat koníčkům. Na základě těchto a dalších postřehů jsme vytvořili 9 konceptů, z čehož 3 se dočkali prototypování.

Práce, která si vás najde sama

Vítězem prototypování a testování se stala aplikace, která hlídá zajímavé pracovní pozice ve vybrané lokalitě, třeba v okolí vašeho bydliště. Ukázalo se, že zásadním faktorem pro úspěšnost aplikace je co nejjednodušší forma odpovědi na inzerát. Ideálně přes pár jednoduchých kliků přímo v rámci aplikace. V několika vlnách jsme otestovali jednoduché modely na potenciálních uživatelích. Zároveň jsme začali spolupracovat s firmami, které by danou službu mohly využívat k hledání zaměstnanců.

Firmy si službu objednaly ještě dřív, než existovala

Půl roku od startu projektu jsme navrhli samotný design aplikace. S náhledy několika obrazovek a jednoduchou prezentací jsme začali službu prodávat firmám. První měsíc jsme uspěli v 5 firmách, druhý v dalších 20. Dříve, než došlo k samotnému spuštění aplikace, si službu koupilo 90 firem. Souběžně jsme pracovali na vývoji aplikace.

Půl roku po spuštění top 3 na trhu práce

První veřejnou verzi aplikace jsme spustili přesně rok od startu projektu. V den spuštění nabízela 2500 pracovních pozic. Brzy poté jsme začali službu promovat, přičemž aplikaci jsme v průběhu stále zlepšovali. Do půl roku od spuštění verze pro Android jsme uvedli také verzi pro iOS. Společně s ní odstartovala i masivnější kampaň, do které jsme zapojili i televizi. Pracovní pozice v ten moment nabízelo více než 500 firem a aplikaci si stáhlo přes 100 tisíc lidí. Podařilo se nám dosáhnout průměrně 1000 odpovědí na inzeráty denně. Překročili jsme tak cíle, které jsme si na začátku projektu vytyčili a stali jsme se třetím největším pracovním portálem v České republice hned za portály Práce.cz a Jobs.cz, které LMC na trhu provozuje už více než 10 let.

Práce za rohem se na hledání práce i zaměstnanců podívala z úplně nového úhlu pohledu a ve výsledku způsobila, že lidé i firmy jsou spokojenější. To je podle nás ideální řešení – win-win.

Jak jsme spolupracovali s Direct People na aplikaci Práce za rohem

„Spolupráce s Direct People je hlavní příčinou toho, že se nám podařilo na trh prorazit s novou službou. My jsme samozřejmě měli a stále máme spoustu nápadů, ale problém je s exekucí. Vždy se totiž jedná o konflikt priorit a kapacit: na jedné straně pracujete na udržení stávajícího byznysu a na straně druhé se snažíte vytvořit něco nového. A spolupráce s externí firmou umožňuje outsourcing problému ven z firmy, což problém s nedostatkem kapacit vyřeší.

Jsem přesvědčen, že aplikace Práce za rohem je úspěšná, protože se jednalo o externí spolupráci s jasně domluvenými cíli a podmínkami. Cítili jsme obrovský drive a snahu ze strany Direct People, aby se výsledek podařil. Nejsou to konzultanti, kteří jen poradí, Direct People převzali zodpovědnost za to, že projekt dopadne dobře. Takže stejně jako my šli i oni se svou kůží na trh.“

Milan Jasný generální ředitel LMC