Direct People - Cyril Klepek Direct People - Cyril Klepek

Cyril Klepek Senior Innovation Designer

Jsem nadšencem do human centered designu (HCD) a díky svému působení v útvaru korporátní strategie v Raiffeisenbank vím, že tato metodika dokáže divy. Když se správně používá, může firmám z jakéhokoli oboru přinést dlouhodobou konkurenční výhodu a zároveň ušetřit spoustu peněz za pokusy špatným směrem. Těším se, že v Direct People tuto svoji vášeň pro HCD rozvinu a společně budeme stavět úspěšné produkty a služby.

Moje cesta do Direct People

Vystudoval jsem ekonomii a hospodářskou ekonomiku na VŠE, kde jsem pokračoval vedle hlavního pracovního poměru i v doktorském studiu. Studijně jsem měl možnost navštívit Umea University ve Švédsku a jako hostující doktorand Otago University na Novém Zélandu. Vedle této lehce obskurní zábavy jsem nicméně především pracoval ve společnosti Raiffeisenbank na pozici inovačního projektového manažera. V útvaru Corporate strategy jsem měl na starosti nové nápady na produkty a služby a zároveň řízení strategické iniciativy – vybudování firemního poradenství Raiffeisen Advisory. Během tří let se podařilo postavit firmu ve firmě, která poskytovala kvalitní poradenství pro firmy napříč mnoha obory v oblastech finančního řízení a strategického managementu.

Asi před čtyřmi lety jsem se zúčastnil série HCD workshopů Direct People, což zcela zásadním způsobem změnilo můj pohledu na byznys a tvorbu inovací. Začal jsem tedy HCD aplikovat i v Raiffeisenbank, školil jsem kolegy, zabýval jsem se i teorií a testoval metodiku v praxi. To vyústilo i v mou účast na mezinárodních konferencích. Po třech a půl letech v korporaci jsem nicméně chtěl změnu. Přál jsem si dělat podobnou práci, ale zároveň budovat a stavět nové věci rychleji a agilněji. A tak když jsem začal přemýšlet o odchodu, napsal jsem Petrovi Šídlovi a teď jsem tady.

Projekt, který mě bavil

Když jsem pracoval pro Raiffeisenbank, jedním z mých úkolů bylo vytvořit v oblasti korporátního bankovnictví další zdroje příjmů a odlišit se od konkurence. Přišli jsme tedy s nápadem vybudovat poradenskou firmu, která by firmám pomáhala řešit nejrůznější finanční a byznysové výzvy.

Služby jsme designovali z velké části na základě HCD, což mohl být jeden z faktorů velkého úspěchu, kdy růst dosahoval ročně až 600 %. Našimi klienty byly firmy z nejrůznějších oborů, od e-shopů až po výrobní firmy. Byla to úžasná zkušenost vést tento tým, protože se nám jednak podařilo uvnitř firmy postavit start-up s vlastní firemní kulturou a rychle jí v rámci korporace vybudovat velké renomé, ale především pomoci mnoha firmám zlepšit řízení a vypořádat se s nástrahami čím dál tím rychlejšího světa byznysu.

Pár slov o mně

Věřím v sílu pozitivního myšlení a v to, že každý problém má své řešení. Lidé okolo mne říkají, že jsem člověk s vizí, pro kterou umím nadchnout celý tým.

Mám rád sport, hral jsem rugby a baseball, surfuju a miluju jachting. Chození po horách je další vášní, stejně jako budování mé knihovny a zázrak jménem Talisker Whisky. No a příležitostně hraju na saxofon a můžete mě potkat po letenských barech a kavárnách.