Direct People - Helena Richterová Direct People - Helena Richterová

Helena Richterová Delivery Manager, Innovation Designer

Téměř celou svou dosavadní kariéru jsem se zaobírala financemi. Pro malé nebankovní instituce jsem dělala projektový a produktový management a sbírala zkušenosti na mezinárodních projektech. Hodně zkušeností mám s tvorbou a testováním nových produktů. I v Direct People bych ráda pokračovala v práci na projektech pro finanční instituce, ale samozřejmě se těším i na nové obory a osobní rozvoj v jiných odvětvích. Finance mě baví, protože je to dynamický obor a nabízí – ač se to možná na první pohled nezdá – i velký prostor pro kreativitu.

Moje cesta do Direct People

Vystudovala jsem podnikovou ekonomii na VŠE, odkud jsem zamířila do externí účetní firmy Elanor, kde jsem koordinovala nejrůznější projekty. Po čase jsem dostala nabídku ze start upu Zaplo, kde jsem se vypracovala na projektového a produktového manažera. Byla to velmi zajímavá zkušenost. Hodně jsem cestovala – často do centrály společnosti, která byla v Rize – a neustále se učila nové věci . Byla jsem odpovědná za prosazování nápadů na centrále, které se pak v ČR implementovali. A naopak požadavky a plány centrály jsem aplikovala do lokálních podmínek. Pro Zaplo jsem také postavila celý offlinový kanál, síť prodejců finančních produktů pro celou ČR, a byla jsem odpovědná za otvírání poboček po celé ČR, kterých za dobu mého působení přibližně stovka.

Po třech letech ve společnosti jsem ale cítila, že je čas na změnu. Navíc kvůli častému cestování mi nezbývalo příliš času na soukromý život. Na jednom z projektů jsem se potkala s lidmi z Direct People a když jsem od nich dostala nabídku, neváhala jsem ani minutu.

Projekt, který mě bavil

Nejvíc jsem se naučila při designování produktů. Bavila mě komplexnost takového procesu: od vymýšlení tzv. customer journey a procesních map až po navrhování technické implementace a komunikaci s IT. Byla jsme odpovědná za propojování pohledu klienta s možnostmi firmy s přihlédnutí ke všem legislativním omezením. Došlo mi, že nápad nestačí. Speciálně u finančních produktů jsou zákony a technická proveditelnost velmi limitující, což klade obrovské nároky na kreativitu a snahu najít řešení tam, kde zdánlivě není.

Důležité také je uvědomit si, že pokud nevíte, co lidi chtějí, nikdy nevyvinete dobrý produkt. Naprosto zásadní je proto vytvořit co nejpřesnější segmentaci, což je extrémně těžké, a dobře poznat kulturní backround lidí, pro které produkt tvoříte.

Pár slov o mně

Mojí velkou výhodou je, že vyjdu s každým. A tak mě v pracovních kolektivech často využívali jako mediátorku. Mám ráda otevřenost a čestnost. Lidem většinou říkám, co si opravdu myslím, ale díky tomu, že na druhé neútočím a snažím se jednat rozumně, se mi to vždy vyplatilo.

Miluji venkov, a tak mi nevadí každý den dojíždět do práce z malé vsi v jižních Čechách. Žiju na statku se svými koňmi, psy a kočkami, a to mi dává pocit volnosti a spokojenosti. Druhou mou vášní je sport: jezdím parkur a intenzivně dělám fitness.