Direct People - Jakub Krakovský Direct People - Jakub Krakovský

Jakub Krakovský Innovation Designer

Baví mě řešit problémy a zjišťovat, proč něco (ne)funguje. Taky miluju tu hravost a dobrodružství, které se pojí s vymýšlením nových věcí. Od průmyslového designu jsem se dostal přes UX až k designu služeb a produktů, jejichž tvorba mě oslovila nejvíc. A tak jsem v Direct People, kde mohu naplno uplatnit své zkušenosti, ale zároveň se i neustále seznamovat s novými obory lidské činnosti a učit se nové věci.

Moje cesta do Direct People

Vystudoval jsme průmyslový design a strojní inženýrství na VUT a ke konci studií jsem absolvoval i vybrané semináře na oboru Design služeb na Masarykově univerzitě. V rámci své bakalářské práce jsem navrhl pistoli na laser game, která natolik zaujala, že se dostala až do výroby. A tehdy mi došlo, že estetické hledisko je důležité, ale není nejpodstatnější. Že daleko zásadnější pro úspěch jakéhokoli produktu jsou jeho užitné vlastnosti. A tehdy začala moje cesta proč a jak.

Tato zkušenost mě ohromně nakopla a já odjel do Španělska, kde se mi podařilo dojednat stáž v mezinárodní designérském studiu, kde jsme sbíral zkušenosti více než rok. Současně jsem s kamarádem rozjížděl vlastní projekt zaměřený na potřeby matek malých dětí. Vyzkoušeli jsme si crowdfunding i prezentaci v Impact Hubu, a i když projekt neskončil úplně zdárně, byla to ohromná zkušenost. Posléze jsem zamířil do LMC, kde jsme pracoval na projektu Profinaut. Další moje kroky směřovaly do české nadějné firmy BeWooden, která vyrábí ze dřeva pánské motýlky, peněženky a další produkty. Jako art director jsem byl zodpovědný za celý vizuální design značky. Po všech těchto zkušenostech jsem si uvědomil, že mě nejvíc láká design služeb, a tak jsme šel do webové agentury na pozici UX designéra. Bezva práce, ale vadilo mi, že se neřeší smysluplnost toho, co se vyrábí, ale jen vylepšuje něco, co z podstaty mnohdy nefungovalo. A teď jsem tady, konečně v místě, kde se design služeb a produktů řeší od píky, tedy od potřeb skutečných zákazníků.

Projekt, který mě bavil

V rámci svého působení v LMC jsem pracoval na projektu s pracovním názvem Workio, který byl na jaře 2017 spuštěn pod názvem Profinaut. Projekt měl pod palcem Adam Hazdra a byl teprve v plenkách (projekt, ne Adam :-) ). Během několika týdnů jsme měli postavit službu, jejímž cílem bylo propojit profesionály z nejrůznějších oborů s lidmi z korporací, kteří potřebují rychle pohnout s projekty, ale nemají na to kapacitu. Podílel jsem se na vytvoření lean canvas modelu, definování toho, jaké potřeby bude služba naplňovat a pro koho bude určena. Pracoval jsem na prvotní vizuální podobě a funkcionalitách, které aplikace nabízela. Byla to velká zkušenost a a já se mimo jiné také naučil nechat stranou ego a říct si o pomoc.

Pár slov o mně

Mám otázky. Neustále. Jsou vtíravé, jdou pod povrch, a tak i když jimi kolegy často štvu, nakonec musí uznat, že právě ty otázky mnohdy posunou společný projekt úplně nejvíc. Jsme kreativní, a tak miluji část projektu, kdy se definuje problém a vymýšlí přiléhavé řešení. A jednou bych byl velmi rád součástí projektu, který mimo jiné bude mít i sociální rozměr: pomůže znevýhodněným skupinám, zachrání životy lidí, pomůže řešit problémy třetího světa…

Už vím, že pokud chci být šťastný, musím dělat, co mě baví, a najít si rozumný balanc mezi prací, sportem a pobytem v přírodě, která je pro mě s rostoucím věkem stále důležitější.